Nå i helgen ble BMW dagene arrangert på Rudskogen i Viken (Østfold for svingende!).

Vi i GK er jo ihuga Bayer fan og har jo gått til innkjøp av to gamle travere fra e46 serien, det var jo derfor naturlig at vi skulle ta med våre to rullende prosjekter til skogs.

Det var med stor glede og magen full av sommerfugler min kjære kollega og våpendrager Robert Steine og jeg, Haakon Grøttum, satte oss i hver vår lettere tilårskomne 3 serie og satte snuta mot skogen, Rudskogen da altså.

Allerede på vei opp ble det synlig at vi hadde mye snacks i vente. Ved ankomst så vi jo at også dette treffet var blitt litt skadelidende av Covid 19. Det var mindre biler enn vanlig, men allikevel litt mer  styr for å komme seg inn, dette ble dog løst av hyggelige arrangører på en så smidig måte som mulig.

Det var mye gromt å se på, alt fra en fantastisk 300 csi til en hel rad med Alpina biler, og en relativt friskt foliert I8.

 

BMW folk er gærne, det vet vi jo fra før men vi fant blant annet en hvitlakkert manifold under panseret på en e30, denne vogna var så strøken at vi nesten beskyldte eieren for at det var en «Trailer Queen» (bil som alltid fraktes på henger, gjerne lukket sådan.)

Min kjære makker og medstifter lurte på hvor han skulle legge brødskiva si nedi der da det var renere der enn kantina på jobben (ref den lokale burgersjappa).

 

Pit-området var stort og satt opp etter Covid 19 tiltak, med god plass mellom teamene, og utstillingsplassen vokste gradvis mens vi var der.


 

Vi traff også Odd Gunnar Kjøniksen og hans MEGET imponerende orange e30, denne bilen kan du lese alt av detaljer om i siste nummeret av bilsport, og detaljene er det MANGE av.

En knasende god artikkel skrevet at motorjournalist og Gatebil speaker Arild Dyrkorn. Denne bør virkelig leses da bilen og historien rundt er imponerende.

 

 

«Skulle tro Kjøniksen jobbet med klimaanlegg i industribygg til daglig»,

glapp det ut av en lett imponert Robert fra GK.

 

 

 


 

Rakkestads Store sønn Tor Anders Ringnes, en av Norges svært profilerte og habile drifting førere var også på plass for å teste sin Toyota GT86 drifting vogn , og teste fikk han virkelig gjort! Han og Iren Moen (en av Norges alt for få kvinnelige drifter) hadde en liten berøring med litt platekontakt men begge bilene og førerene klarte seg bra. her med bilen før sammenstøtet.

Vi som mange andre «petrolheads» er jo totalt utsultet på banekjøring og biltreff så dette var et kjærkomment og etterlengtet event.

 


 

 

Corsa Italia hadde også banekjøring der, så vi fikk også med oss en og annen lettet fiat med flat pedal og løft på indre bakhjul i svingene.

Dessverre måtte vi dra tidlig da vi hadde et annet videooppdrag planlagt på annen location, men vi anbefaler på det varmeste treffet til alle BMW fans. Verdt og få med seg i fremtiden, og neste runde har kanskje koronaen reist hjem til Kina/ Mexico så det blir litt lettere for både publikum og arrangører.